Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De schooltuinmap is een aangroeimap geworden, aangevuld met werkblaadjes, een invul-tuinagenda en plantenfiches. Een mooie handleiding voor de beginnende en meer ervaren schooltuinier. Deze map kan je gebruiken wanneer je met de klas gaat werken in een schooltuintje! Deze bundel geeft je een jaar tuinwerk: van grondbewerking tot zaaien en van planten tot zaad verzamelen. Je zal ook lezen dat je in elk seizoen de handen uit de mouwen kan steken. De map geeft volop tips hoe je er met kinderen, in een schoolse situatie, aan begint. Verder verbindt de map de dagdaaglijkse klaspraktijk met het werk in de tuin of met de dingen die je er aantreft. Zo haal je alle educatieve mogelijkheden uit je schooltuintje.
Schooltuinen. --- Tuinieren --- Tuinieren --- Basisonderwijs. --- Kleuters.
Choose an application
Een didactisch project rond een schooltuintje voor kleuters. Hier gaat het over fruit en groenten. Boordevol leuke, bruikbare prenten, werkblaadjes, een appellogiset, knutsel - en kookideetjes, originele lessuggesties, ...
Fruit. --- Groenten. --- Schooltuinen. --- Wereldoriëntatie --- Kleuteronderwijs.
Choose an application
Didactics of technology --- Didactics of biology --- Didactics of Kindergarten --- Botany --- tuinieren --- Didactics of primary education --- schooltuinen
Choose an application
Architectuur(Bouwkunst) --- Cacao --- Milieuverontreiniging (Milieuvervuiling) --- Rechten van de mens (Mensenrechten) --- Telefonie --- Biologische landbouw --- Dakloze jeugd --- Groenteteelt --- Kranten ba.o. --- Schooltuinen ba.o. --- Wereldproblemen --- Kranten: basisonderwijs --- Wereldoriëntatie algemeen --- 371.67 --- 373.3 --- 476.1 --- schoolboeken --- wereldoriëntatie --- Bouwen --- Communicatie --- Dagbladen (Kranten) --- Derde wereld --- Ecologie --- Gezondheid --- Groenten --- Lager onderwijs --- Landbouw --- Relaties --- Schoolboeken --- Seksuele opvoeding (Seksuele voorlichting) --- Telecommunicatie --- Tuinieren --- VN (Verenigde Naties) --- Verpakkingen --- Vluchtelingen --- Voeding --- Vooroordelen --- Wereld --- Wereldoriëntatie --- Wonen --- Handboek/cursus --- Kranten ; ba.o. --- Schooltuinen ; ba.o. --- Seksuele voorlichting --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Kranten ; ba.o --- Schooltuinen ; ba.o --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie
Choose an application
Dit boek en de bijbehorende website bieden (toekomstige) leraren handvatten om:-kinderen de werkwijze te laten ervaren van natuurwetenschap en techniek en resultaten daarvan te leren kennen; -een onderzoekende en probleemoplossende houding te ontwikkelen;-leerlingen te leren pendelen tussen de werkelijkheid en hun denkbeelden, zodat inzicht in de natuurlijke en de door mensen gemaakte wereld zich verdiept;-aandacht en zorg voor natuur en milieu te ontwikkelen en bij te dragen aan duurzame ontwikkeling.De auteurs geven heldere antwoorden op vragen als: Hoe ontwerp je effectieve leerarrangementen bij Natuur & Techniek, zowel binnen als buiten de klas? Hoe stimuleer je daarbij de brede ontwikkeling van kinderen? En hoe kun je kinderen begeleiden bij onderzoekend/ontdekkend en ontwerpend leren? (Bron: uitgever)
Biologie --- Basisonderwijs. --- Didactiek. --- milieueducatie --- lager onderwijs --- natuureducatie --- Didactics of biology --- Didactics of social education --- kleuterdidactiek --- Didactics of primary education --- Natuuronderwijs ; basisonderwijs ; didactiek --- Natuur- en milieueducatie --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie --- 476.5 --- Didactiek --- Jongen-meisje --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Milieu- en natuureducatie --- Milieu-educatie --- Natuurkennis --- Natuuronderwijs-didactiek --- Schooltuinen --- Techniek --- Technologische opvoeding --- Tuin --- Waarneming --- Weer --- 476.5 ) Natuurkennis --- natuurbeleving --- natuuronderwijs --- ontdekdozen --- ontdekhoeken --- schooltuinen --- weer --- 476.55 --- Natuuronderwijs --- natuurkennis: didactiek --- (zie ook: Milieuzorg op school)
Choose an application
Weet je nog hoe eindeloos je speelde op dat veldje, met die geurende struiken, die boom waarvan het je lukte erin te klimmen, hoe je het ijs voelde kraken bij die sloot? Hoe je daar met je vriendjes je fantasie kon laten gaan en de tijd vergat? Ondanks de toenemende aandacht en zorg voor het opgroeiende kind, verdwijnen groene, avontuurlijke speelplekken en -plekjes steeds meer uit de woonomgeving. Dat moet veranderen. Speelplezier, natuur ervaren, ruimte voor creativiteit en bewegen, sociaal-emotionele ontwikkeling, frisse buitenlucht, uitdaging: allemaal zaken die belangrijk zijn om je als kind gezond te ontwikkelen. En allemaal zaken die speelnatuur te bieden heeft! Maar hoe ziet goede, beheersbare, uitdagende speelnatuur er uit? Hoe initieer je, ontwerp je, maak je, beheer je deze in de woonomgeving? Voor een antwoord op deze vragen combineert dit boek de kennis van Wageningen Universiteit en Researchcentrum en de inzichten van de GGD Rotterdam-Rijnmond met de praktijkervaringen van Natuurspeeltuin de Speeldernis. Het resultaat is een zeer leesbaar, rijk geïllustreerd, overzichtelijk verhaal, dat speelnatuur van al zijn kanten belicht. Het nodigt uit zelf het avontuur van het realiseren van speelnatuur in de stad aan te gaan: als initiatiefnemer, als ambtenaar, als ontwerper, als beheerder, als ouder of gewoon als ‘homo ludens’, de spelende mens...
Speeltuinen. --- Natuurbeleving --- Kinderen (0-12 jaar). --- spellen --- stedelijk leefmilieu --- speeltuinen --- natuureducatie --- buitenspelen --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Natuur --- Natuur- en milieueducatie --- Schoolinrichting --- Spelen --- Steden --- 712.25(492) --- Openbaar groen ; stedelijke groene ruimten ; voor kinderen --- Parkaanleg ; Nederland ; speeltuinen --- Speeltuinen ; Nederland --- Speelpleinen ; vnl. Nederland --- Speelplaatsen --- 458.5 --- Speeltuinen --- Buitenspelen --- Landschaps- en tuinarchitectuur ; vormgeving openbare groenvoorziening ; Nederland --- Schooltuinen --- Spel --- Stad
Choose an application
Zich goed voelen in de klas, in de andere ruimten die deel uitmaken van het schoolgebouw, maar ook in de onmiddellijke omgeving ervan, is een basisvoorwaarde voor het goed functioneren van kinderen op school. Dit boek is een pleidooi voor initiatieven die de school, de klas, de leefgroep een veilige geborgenheid geven voor kinderen, die er zovele jaren doorbrengen. Onze huiskamers kunnen hiervoor model staan. Maar anderzijds moet de klas ook in efficiënt ingerichte werkruimten voorzien. Voor dit alles reikt dit boek ideeën aan. Het laat zien hoe van klas- en andere 'lokalen' een aangename ruimte wordt gemaakt, waarin kinderen gedijen.
Schoolinrichting. --- decoration [process] --- School management --- Architecture --- schools [buildings] --- #PBIB:2002.1 --- scholen --- schoolgebouwen --- schoolinrichting --- 727.1 --- 458.2 --- Inrichting --- Klasinrichting --- Scholen --- 691 --- Schoolinrichting --- Schooltuinen --- Speelplaatsen --- schoolinrichting (ler) --- Schoolgebouwen --- schoolgebouwen, schoolarchitectuur --- inrichting van scholen, veiligheid en speelplaatsen --- Inrichting van scholen --- Pedagogie en didactiek --- Speelplaats --- Schooltuin
Choose an application
Huttenbouwers, broodjesbakkers, jagers, kunstenaars... zo veel kinderen, zo gevarieerd is hun buitenspel.Hoe zien succesvolle, uitdagende speelplekken er uit?Uit wat voor leerplekken met zinneprikkelende natuur zijn kinderen niet weg te slaan? Bestaan zulke plekken nog?Ja, ze zijn er, op onverwachte plaatsen, ook in de stad. En iedereen met creativiteit en doorzettingsvermogen kan zelf zo'n spannend landschap realiseren.Dit boek is een ontdekkingsreis naar allerlei fantastische voorbeelden in binnen- en buitenland, een kleurrijk palet van ideeën voor een geslaagde praktijk. Het geeft bovendien pedagogische argumenten, een stappenplan, tips en heel veel adressen en websites.Laat je inspireren door geslaagde voorbeelden bij scholen, op speelterreinen en onlandjes, in tuinen en speeldernissen, op recreatieterreinen en in de ruige natuur. Richt je eigen tuin natuur- en kindvriendelijk in. Haal het paradijs onder het schoolplein vandaan. Start een actie voor lokkend wild groen in je Vinexwijk. En je krijgt kwaliteitsuren in de frisse lucht en puur genieten.
Speeltuinen. --- Natuurbeleving --- Kinderen en milieu. --- Milieueducatie. --- Kinderen (0-12 jaar). --- WO (wereldoriëntatie) --- Didactics of biology --- lager onderwijs --- buitenspelen --- natuureducatie --- 458.2 --- 719.7 --- Milieueducatie --- Natuureducatie --- Speeltuinen --- Natuur- en milieueducatie --- Natuurparken --- Schoolomgeving --- Schooltuinen --- Speelplaatsen --- Vrij spelen --- 081771.jpg --- Inrichting van scholen --- Recreatiegebieden --- (zie ook: Milieuzorg op school) --- Spelen --- Wereldoriëntatie --- lager onderwijs (doelgroep) --- Speeltuin --- Spel
Choose an application
In dit boek vertelt Bert Ydema hoe je zelf met kinderen aan de salg kunt in je eigen tuin of op je balkon. Als smakelijke afsluiting krijg je een aantal kinderrecepten van eigen oogst voorgeschoteld. (Bron: covertekst)
tuinieren --- Educational sciences --- natuureducatie --- Pedagogiek --- koken (voeding) --- kruiden --- groenten --- kinderen --- wereldoriëntatie --- natuur --- 458.5 --- Basisonderwijs --- Natuur- en milieueducatie --- Schooltuinen --- Tuinen --- 476.54 --- Groententuin --- Groenteteelt --- Tuinieren --- (zie ook: Milieuzorg op school) --- Contains audio-visual material --- Kindertuinen --- Groentegerechten --- Tuingereedschap --- Biology --- children's gardens --- informatieve jeugdliteratuur --- 091784.jpg --- Tuinieren ; kinderen --- 100557.jpg --- Kinderen --- Tuin --- Groentegerecht --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Didactics of biology
Choose an application
Het bos saai? Vergeet het maar! Seizoen in , seizoen uit valt er tussen de bomen heel wat te beleven. Zoeken naar dierensporen in de winter en bouw een insectenhotel in de lente. In de zomer gaat er niets boven een gezellige avondwandeling. In de herfst kan je lekkere dingen koken met noten.
Didactics of social education --- Environmental protection. Environmental technology --- Bos --- Natuur- en milieueducatie --- Knutselen --- Didactics of biology --- buitenspelen --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- natuureducatie --- WO (wereldoriëntatie) --- seizoenen --- 577.2 --- Buitenhuisspelen (Buitenspelen) --- Milieueducatie --- Natuurbeleving --- Natuureducatie --- Speelplaatsen --- Spelen(Kinderspelen) --- Bossen --- Zintuigen --- 458.5 --- recepten --- 476.14 --- C3 --- creatieve expressie --- natuur --- kinderen --- De levende natuur in woord en beeld --- Schooltuinen --- Kunst en cultuur --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|